Skip to content
6 ژوئن 2010 / فرزاد

حتی با واترمارک

اگه تو کار طراحی ، عکس یا وب باشید ، حتما با واترمارک آشنا هستید و میدونید چیه و چه استفاده ای داره . اگه نمیدونید چیه توصیه میکنم اینجا رو کلیک کنید . برای نمونه روی تصویر زیر یک واترمارک بزرگ قرار داده شده :

پس از تصویر بالا میشه فهمید که سایت dphotojournal.com دوست نداره که تصاویرش رو برداریم و استفاده کنیم و یا طبق قوانین اون سایت برای از تصویر باید منبع رو ذکر کنیم .

مثلا من هیچ علاقه ای به استفاده از واترمارک توی عکسام ندارم و این کارو جالب نمیدونم . اما اگه شما میخواید از واترمارک توی تصاویرتون استفاده کنید ، میتونید از برنامه Watermark Factory کمک بگیرید . این برنامه رو از اینجا دانلود کنید .

واترمارک در لغت به معنای نقش بر آب هست . علاوه بر توضیحاتی که دادم واترمارک استفاده های دیگه ای هم داره . مثلا شما میتونید توی عکستون یک امضا ایجاد کنید . به طوری که هیچ کس نتونه اون رو ببینه و تنها توسط برنامه های کامپیوتری قابل تشخیص باشه و به این ترتیب از حقوق عکستون محافظت کنید . که این کار نیز با نرم افزاری که معرفی کردم امکان پذیر هست .

اما جریان «حتی با واترمارک» چیه ؟

واقعا از دیدن این صحنه در حیرانم که بعضی افراد حتی با وجود واترمارک و نام واضح و آشکار سایت روی تصویر باز هم بی خیال از تصویر استفاده میکنند ! اصلا مگه عکس قحطه ؟ یکی نیست که بگه عزیزم کسی که اینو رو عکسش گذاشته حتما نمیخواسته شما ازش استفاده کنی ، و فکر میکنن که هیچ کس نمیفهمه که :

و در این باورند که با این تصاویر خریدار رو نیز به خرید محصول موردنظر ترغیب کنند …

2 دیدگاه

نوشتن دیدگاه
  1. شلغم / ژوئن 6 2010 21:27

    سلام و عرض ادب
    ممنون از راهنماییتون .میتونم بپرسم چرا استفاده از snap رو موافق نیستید.
    در ضمن من کاملا لینک ها رو با snap در وب شما میبینم.
    راستی من فکر میکنم استفاده از واتر ماک و یا حتی کلا عکسایی که دارای ادرس هستند اشکالی نداره و فکر نمیکنم مقصودافراد از گذاشتن ادرس روی عکسها به معنای استفاده نکردن باشه فکر میکنم بیشتر جنبه تبلیغی داشته باشه بنده شخصا در وب دیگم از عکس های ادرس دار استفاده میکنم البته معمولا سایتش رو چک میکنم تا حامی مضامین غیر اخلاقی نباشه البته من دربارع واتر مارک اطلاعات کافی ندارم ..نمیدونم شاید هم من اشتباه میکنم
    به هر حال موید باشید

    • فرزاد / ژوئن 7 2010 18:44

      توی وردپرس لینک ها خود به خود snap میگیرند و همونطور که میدونید امکان ویرایش قالب وجود نداره . من خودم از این که وقتی موس رو روی یک لینک بیارم و اسنپش نشون داده بشه خوشم نمیاد . مخصوصا به خاطر سرعت اینترنت پایین دیگر کاربران ترجیح میدم توی دیگر وبلاگ هام ازش استفاده نکنم . دلایل دیگه ای هم داره که بهتره استفاده نکنیم که اگه دوست داشتید توضیح میدم .
      در مورد واتر مارک هم مقصود سایت ها ممکنه متفاوت باشه . مثلا همونطور ه گفتید برخی به خاطر جنبه تبلیغاتیش استفاده میکنند ولی اگه تصویر اول رو مشاهده کنید ، علامت C به معنای کپی رایت کاملا واضحه ، با کپی رایت هم که کاملا آشنا هستید .

پاسخی بگذارید

