Skip to content
25 ژوئن 2010 / فرزاد

پای کاستارد

یک شیرینی نرم و خوشمزه و در عین حال آسان و ارزان . که میتونید با وسایل کم ، خیلی راحت به تعداد زیاد توی خونه خونه درست کنید و مدت ها ازش لذت ببرید .

مواد لازم :
(برای پوسته)
2 فنجان آرد
دو سوم فنجان روغن مخصوص شیرینی (یا روغن معمولی)
دو سوم فنجان شکر
3 عدد زرده تخم مرغ

(برای کاستارد) :
زرده تخم مرغ
250 میلی لیتر شیر
2 قاشق غذاخوری آرد
یک سوم فنجان شکر

برای این که حجم صفحه زیاد نشه ، آموزش کامل رو توی ادامه مطلب قرار دادم .

همینطور میتونید فایل pdf رو نیز در ادامه مطلب دانلود کنید و به صورت افلاین از این آموزش استفاده کنید .

زرده تخم مرغ و شکر را با هم بزنید . بعد آرد را در ظرفی ریخته و شیر را به آرامی اضافه کنید و سپس روی حرارت گذاشته تا بجوش آیند و غلیظ شوند . بعد از این ظرف را از روی حرارت بردارید و یکجا بزارید تا خنک بشه .

حالا همه مواد رو با هم مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه در یخچال بزارید تا خنک بشه .

خمیر سرد شده رو به 3 قسمت تقسیم کنید ، و بعد هر قسمت رو به 2 قسمت ، یکی بزرگتر و یکی کوچکتر ،  تقسیم کنید .

بخش بزرگتر رو پهن کنید ، به طوری که قطری حدود نیم سانتی متر پیدا کنه . از این برای پوشش دادن دور شیرینی استفاده میکنیم . پس شما هم باهاش دور قالبتون رو بپوشونید . و بعد روی آن چند قاشق کاستارد یا همون کاسترد بریزید .

حالا با استفاده از قسمت کوچکتر روی این قسمت بزرگ رو بپوشونید .

و همین کار رو با قسمت های دیگه انجام بدید .

و به مرحله آخر کار رسیدیم ، قالب ها رو توی فر بزارید و دمای فر رو روی 180 درجه سانتی گراد قرار بدید . مدت زمان آماده شدن 45 دقیقه است . بعد از اون میتونید بزارید سرد بشه و ازش لذت ببرید .

منبع انگلیسی

اگه شما هم غذایی درست کرده بودید ، میتونید تصویرش رو به همراه دستور پختش برای من از اینجا بفرستید تا با اسم خودتون اینجا قرار بدم و بقیه ازش استفاده کنم .

16 دیدگاه

نوشتن دیدگاه
  1. غلامرضا / ژوئیه 2 2010 06:38

    سلام دوست عزیز ممنون که به ما سر زدی و … خوشحالم و از وبلاگتون هم چیزهای یاد گرفتم که جالب بود. یکی صدام میزنه باید برم تا بعد بای

    • فرزاد / ژوئیه 2 2010 11:43

      لطف دارید ! وبلاگ شما هم مطالب خیلی جالبی داره . لینک وبلاگتون رو هم به بخش لینک ها اضافه کردم . بازم سر بزنید . خوشحال میشم .

  2. فرزانه(ماورای سکوت) / ژوئن 26 2010 15:48

    salam
    poste jadid gozashtam bodo bia
    bye ta hi

    • فرزاد / ژوئن 26 2010 17:14

      ممنون ، جالب بود . مخصوصا این که عکسش هم همون نوشته های متن روی کاغذ بود .

  3. فرزانه(ماورای سکوت) / ژوئن 26 2010 15:25

    سلام
    ممنون که لینک رو به اسم دلخواهم تغییر دادین
    من هر چند وقت یکبار اهنگ عوض می کنم اما وقتی این اهنگ رو شنیدم خوشم اومد و در مورد اون دسته از کسایی که نصف شب میان و به وبلاگ سر می زنند باید بگم که چون دیر میان و وقت و بی وقت نمی دونند باید حتما این چیزها رو هم چک کنند تا یه وقت واسه بقیه مشکلی پیش نیاد ممنون که نظرت رو گفتی
    از اینکه از این پستم خوشت اومد خوشحالم
    بای تا های

    • فرزاد / ژوئن 26 2010 15:35

      خواهش میکنم ، حتما بازم اگه پست جدیدی فرستادید خبر بدید . کلا پست های قشنگی دارید !

  4. فرزانه(ماورای سکوت) / ژوئن 26 2010 14:47

    salam
    mamnon babate inke dobaare behem sar zadid
    man ro be in esm link konid lotfan:فرزانه (ماورای سکوت)
    بای تا های

    • فرزاد / ژوئن 26 2010 15:09

      خواهش میکنم ، لطف دارید !
      اسم لینکتون رو هم به فرزانه (ماورای سکوت) تغیید دارم . ok ؟!!
      اگه پست جدیدی هم دادید حتما خبرم کنید .
      فقط یک نکته رو واضح بگم : بد نیست در مورد قرار دادن آهنگ در وبلاگ یک تجدید نظر بکنید . نه این که آ]نگ خوب نیست !!! بلکه به خاطر این که ممکنه بازدید کننده شما ساعت 12 شب بیاد توی وبلاگ ، بی خبر از این که بلند گوهاش روشنن ، چه فاجعه ای ! کل خونه بیدار میشه …
      یا اصلا شاید یکی مثل من جز کلاسیک چیزی گوش نده ، مثلا شما از متال خوشتون میاد ، اگه من توی وبلاگم بزارم گوش میدید ؟
      به قول یکی از دوستان : مثل این میمونه که شما از خربزه خوشتون میاد ، ولی اگه داداشتون ساعت 1 نصف شب یکدفعه بیاد و خربزه رو تو دهنتون فرو کنه ، خوشحال میشید ؟!!!
      البته بازم میگم با خودتونه ، فقط نظر دادم !
      بازم ممنون ، با پست جدیدتون خوشحالم کردید .

  5. ناشناس / ژوئن 26 2010 07:54

    سلام فرزاد جان
    وبلاگت عالیه
    ولی شرمندتم به خدا نمی تونم لینک کنم
    چون وبلاگ ما فقط برقیه
    به خدا شرمندتم

    ولی می تونم تو این یکی وبلاگم بهت لینک بدم
    http://mojaradi4u.blogfa.com/
    مخلصتیم

    بای

    • فرزاد / ژوئن 26 2010 14:57

      انگار سو تفاهم شده !!!
      بین خیلی ها هم پیش میاد . اگه صفحه لینک ها رو بخونید کاملا متوجه میشید .
      خوب جریان چیه ؟
      من به تمام وبلاگ هایی که یک نظر اینجا ارسال کردند ، همینطوری (!) به خاطر دوستی وبلاگشون رو توی بخش لینک ها اضافه میکنم و «اصلا» لازم نیست که اونا هم نون و پنیر رو لینک کنند . چون من اصلا همچین درخواستی ندارم . بازم اگه کسی خودش خواست و لینک کرد ، من وبلاگش رو به جدول دوم هم اضافه میکنم . همین ! پس اصلا لینک کردن از طرف شما و هر کس دیگه ای که لینکش رو اضافه کردم لازم نیست .
      شما لطف دارید ، البته این کامنت مختص شما نبود ، برای همه کسایی که این مشکل رو دارند . لینک کردن هم فقط به خاطر دوستی و … هست .
      بازم ممنون از لطفتون ، راستش من از این وبلاگ های برقی و علمی و الکترونیک خیلی خوشم میاد . اگه پست جدید هم دادید حتما خبرم کنید . مخصوصا از این قسمت رمزنگاری خیلی لذت بردم .

  6. narges / ژوئن 26 2010 02:07

    bah bah
    bale alan didam
    che khishmaze
    man expeloreram moshkel dare
    nazarat zoood baram nemiad
    nemidunam chera
    vase hamin dir omadam
    ok?
    sooory

  7. میلاد / ژوئن 25 2010 22:16

    درود بر شما که به وبسایت من اومدید. بازم بیا. باتشکر

  8. فرزانه(ماورای سکوت) / ژوئن 25 2010 18:49

    salam
    roze pedar ro behet tabrik migam
    kheili mamnon ke be weblogam sar zadi
    bazam bia khoshhal misham

    • فرزاد / ژوئن 25 2010 19:50

      ممنون ، حتما بازم سر میزنم . شما هم سر بزنید !
      در ضمن لینک شما رو هم به بخش لینک ها اضافه کردم . راستی با این اسم اضافه کنم : (شعر های عاشقانه) یا این که به اسم ماورای سکوت تغییرش بدم ؟

  9. ناشناس / ژوئن 25 2010 18:43

    سلام
    چه وبلاگ خوشمزه ای داری

پاسخی بگذارید

