Skip to content
2 ژوئیه 2010 / فرزاد

ساخت ماسک کاغذی به وسیله اریگامی

ساخت اشکال گوناگون به وسیله کاغذ و تا یا همون هنر اریگامی از جمله کار های مورد علاقه منه .

توی این آموزش یاد میگیرید که به وسیله اریگامی یا هنر کاغذ و تا و تنها با کاغذ یک ماسک خوب بسازید . یک ماسک زیبا مناسب برای آقا داماد ها !

پس قبل از شروع آموزش یک داستان در رابطه با این هنر مردم ژاپن از این منبع نقل میکنم :

هزاران دُرنای کاغذی

«ساداکو ساساکی» در زمان انفجار بمب اتمی در هیروشیما نوزادی بیش نبود. او در سن ۱۲ سالگی از سرطان خون که بدلیل اثر تششعات رادیواکتیو بوجود آمده بود، جان سپرد. او این افسانهٔ ژاپنی را شنیده بود که اگر کسی هزار درنای کاغذی بسازد خدایان یک آرزوی او را برآورده می‌کنند. پیش از مرگ، وی بیش از هزار درنا را با تا کردن کاغذ ساخت.

hiroshima_senzaburu

عکاس : Andrew Dunn

امروزه بچه مدرسه ای ‌ها در تمام ژاپن (و حتی سراسر کرهٔ زمین) هر روز، با امیدی جهانی برای صلح، به تا کردن کاغذ و ساختن درناهای کاغذی ادامه می‌دهند و آن‌ها را به مقبرهٔ «ساداکو» می‌فرستند. مرغ ماهیخوار در نظام نشانه‌های آسیایی نماد طول عمر نیز هست.

اما بریم سراغ آموزش این ماسک :

برای انجام این کار شما نیاز به مهارت بالا در این زمینه دارید و اگه این طور نیست پیشنهاد میکنم قید این ماسک رو بزنید و به سراغ ماسک های ساده تر و البته با همین زیبایی برید . در آینده باز هم از این نوع آموزش برای سطح مبتدی و متوسط نیز قرار میدم تا همه بتونن از این هنر لذت ببرن .

با توجه به تعداد زیاد عکس ها اونا رو توی ادامه مطلب قرار دادم . همین طور مثل همیشه میتونید فایل pdf رو نیز دانلود کنید .

طراح :Brian Chan

مرحله 1 :

مرحله 2 :

مرحله 3 : (ساخت قسمت بینی)

مرحله 4 : (ساخت چشم ها)

مرحله 5 :

مرحله 6 : (ریش ها)

مرحله 7 :

مرحله آخر :

خیلی سخت و نا مفهوم بود ؟ نه ؟! میدونم ، توی آموزش های بعدی عکس های واضح تر ، یا حتی به همراه ویدئو قرار میدم و سعی میکنم آموزش به همراه توضیحات کافی باشه . در آینده ای نزدیک طرز ساخت یک ماسک کیپ با صورت رو آموزش میدم . از اون مدل خودم ساختمش و کل آموزش توسط خودم عکس برداری خواهد شد . منتظرش باشید .

9 دیدگاه

نوشتن دیدگاه
  1. مرتضی فرشادی / ژانویه 14 2011 15:41

    سلام ; وبلاگ http://farshadiorigami.blogspot.com با بیش از ۲۰۰ جلد کتاب اریگامی در خدمت ایرانیان ;پیشنهاد همکاری و زدن نمایشگاه در شهر شما

  2. دختر / ژوئیه 3 2010 12:58

    اوكي منم شمارو لينك ميكنم
    ممنون از نظرتون

    • فرزاد / ژوئیه 3 2010 13:12

      خواهش میکنم . من لینک شما رو به هر دو جدول این صفحه اضافه کردم . لطفا لینک نون و پنیر رو هم درست کنید : نون و پنیر ، نه : ن و پنیر !!!
      بازم سر بزنید . خوشحال میشم .

  3. سميرا / ژوئیه 2 2010 16:14

    سلام
    من اپديتم سر بزن
    راستي منم لينكت كردم
    تا بعد

    • فرزاد / ژوئیه 2 2010 16:26

      خیلی داستان جالبی بود . خیلی قشنگ تموم شد .
      حالا جریان این عکسه چیه ؟!! به نظرم اصلا سایت عکاسی کار درستی نکرده که اینطوری کرده . سایتی که خودش عکس های زیادی از جاهای دیگه بر میداره و … . که من بقیشو نمیگم –
      از بابت لینک کردنتون هم ممنون . منم لینک شما رو به جدول دوم لینک ها اضافه کردم .
      خوشحال شدم سر زدید ! بازم سر بزنید . پست های جدیدتون رو هم خبر بدید .

  4. فرزانه(ماورای سکوت) / ژوئیه 2 2010 14:56

    میگم اموزش این ماسک هم خیلی سخته واسه من لااقل

    • فرزاد / ژوئیه 2 2010 16:26

      منم قبول دارم خیلی سخته ! آموزش ماسک بعدی هم راحته هم قشنگ تره . منتظر باشید !

  5. فرزانه(ماورای سکوت) / ژوئیه 2 2010 14:55

    سلام فرزاد جان
    خیلی ممنون که بهم دل گرمی و امید دادی
    در مورد غالب هم یه فکری می کنم
    اگه کل اینترنتم قطع شد من این کارو نمی کنم گلم
    بای تا های

    • فرزاد / ژوئیه 2 2010 16:18

      ممنون ، قالب های زیبا هم که زیاده . مثلا مای تم هست ، که البته حجم قالب هاش فوق العاده زیاده و … . ولی نایت اسکین قالب های خوبی داره …
      بابت نظرتون خوشحال شدم . خیلی خوبه ، بازم ادامه بدید !

پاسخی بگذارید

