Skip to content
19 ژوئیه 2010 / فرزاد

ساخت قایق شناور به وسیله اریگامی

یک قایق زیبا ، که زیباییش رو با استفاده از خلاقیت و هنر شما تامین میکنه ! این قایق تنها با استفاده از یک کاغذ A4 ساخته میشه ، و شما میتونید اون رو طراحی و توی آب بندازید . البته یاد میدم که چطور عایقش کنید تا بهتر شناور بشه .

لوازم مورد نیاز :

– یک عدد کاغذ A4

– مداد رنگی

– چسب نواری

حالا باید طرح مورد نظرتون رو روی کاغذ بکشید . من این کار رو با مداد رنگی انجام دادم . شما هم 3 راه دارید : 1- یک طرح رو با پرینتر چاپ کنید 2- از یک کاغذی که از قبل عکس داره استفاده کنید 3- که عاقلانه ترین راهه ، خودتون طرح رو با دست بکشید ! من خودم طرح زیر رو با استفاده از مداد رنگی کشیدم ، یعنی اول خطوط اصلی و بعد هم عکس های داخلشون .

بعد از این که طرح رو کشیدید ، نوبت میرسه به شروع تا زدن . پس برای این که طرحی که کشیدید روی قایق دیده بشه ، باید برگه رو بچرخونید و از طرف سفید تا بزنید . پس اول برگه رو از وسط تا کنید .

سپس دو تا گوشه رو بگیرید و روی خط وسطی تا کنید . البته الان خط وسطی نمیبینید ، پس برای این که دقیق تر بشه ، میتونید یک بار از وسط تا کنید تا خط وسط دیده بشه . با دقت هم میشه خط وسط رو پیدا کرد و دوتا گوشه رو روش تا کرد .

حالا مستطیل پایینی رو بگیرید و به سمت بالا تا کنید .

پس تا اینجا کارتون باید اینطوری شده باشه :

حالا دوتا گوشه چپ و راست رو بگیرید و با دستتون به دو طرف بکشید . این کار رو باید سریع انجام بدید :

بعد کارتون رو از وسط به صورت عمودی  تا بزنید :

حالا دوباره دو تا گوشه رو بگیرید و به دو طرف چپ و راست بکشید ، یعنی یکدفعه قایق رو بازش کنید . تا خودتون انجامش ندید ، متوجه نمیشید که من چی میگم !

حالا قایق شما آمادست و میتونید توی آب بزاریدش . اما برای این که بهتر و بیشتر روی آب بمونه باید عایقش کنید که من این کار رو با استفاده از چسب نواری انجام دادم و زیر قایق رو چسب زدم . این هم توی آب :

25 دیدگاه

نوشتن دیدگاه
  1. ابی / اکتبر 26 2010 21:18

    بابت آموزش قایق خیلی ممنون من اصلا نحوه ساخت قایق رو بلد نبودم ولی با آموزشی که داده بودین تونستم اونو واسه پسرم درست کنم

  2. لبخند خدا / اوت 8 2010 07:40

    سلام…مرسي از تبادل لينك. من لينكتون كردم…

    • فرزاد / اوت 8 2010 09:42

      ممنون ، لینک وبلاگ شما رو به جدول دوم لینک ها هم اضافه کردم .

  3. فاز+ / ژوئیه 31 2010 13:37

    سلام فرزاد جان

    سرم خیلی شلوغه
    ترم تابستون دارم

    • فرزاد / ژوئیه 31 2010 15:29

      سرتون خلوت شد سر بزنید ، موفق باشید . خوبه تنبل نیستید ترم تابستونه گرفتید ! اینطوری خیلی جلو میفتید . فکر کنم دانشگاه از وبلاگ بهتره !

  4. narges / ژوئیه 29 2010 06:12

    eeeeeeeee
    khub age injurie man ham mikham wordperss basham na blogfa
    ama nemishe na?
    eeeva salam
    khubi
    yadam rafte buda:D
    babate ghaleb mamnun farzad jun
    man nemikham vaghtetu begiram ke guftam age vaght dashte bashi
    hala felan ye nafaro behem moarefi kardan ke sakhte ghalebe weblog anjam mide va khub hazineii ham daryaft mikone.,
    hala mikham beram ke bahash sohbat konam
    dar kol kheyli mamnuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuun

    • فرزاد / ژوئیه 30 2010 13:49

      چرا که نه ! کی گفته نمیشه بیاید وردپرس . شما میتونید به وردپرس مهاجرت کنید و تمام پست هاتون رو هم دنبال خودتون بیارید ! اونم فقط توی چند ساعت . من که به شما توصیه جدی میکنم این کار رو انجام بدید . خیلی به نفعتونه … . توضیح اضافی نمیدم و فقط توصیه میکنم این مطلب رو بخونید . اگه جاییش مشکلی هم داشتید بفرمایید . البته کار سختی نیست .
      به نظرم نیازی نیست پول خرج کنید . چون اکثر طراحان قالب مبلغی حدود 40 هزار تومن یا کمتر و بیشتر دریافت میکنن و بعدش هم ممکنه قالبتون مثل مورد دلخواهتون نباشه و تغییرات بعد از طراحی رو خیلی سخت انجام میدن و یا ممکنه انجام ندن . اگه وردپرس بیاید که قضیه فرق میکنه ولی اگه میخواید بلاگفا باقی بمونید در مورد قالبتون یک هفته صبر کنید تا بهتون خبر بدم .

  5. negar / ژوئیه 28 2010 21:08

    salam.jaleb bud man to tasvhre hashtom mundam.nafahmidam.yekam tozih bedin.

    • فرزاد / ژوئیه 29 2010 00:01

      ممنون ، حتما : منظورتون از تصویر هشتم این جاست ؟
      اینجا طرف راست و چپ کاغذ رو بگیرید و بکشید ، یعنی بازش کنید . منظورم از راست و چپ ، توی عکس وسط تصویر هست . اگه انجامش بدید و بکشینش دستتون میاد . چند بار باید امتحان کنید . اگه مشکلی بود حتما بگید تا یک تصویر gif بزارم و کامل متوجه بشید .

  6. شلغم / ژوئیه 26 2010 00:20

    سلام و عرض ادب
    ممنونم که اومدید
    و لطف داشتید
    راستی عیدتون مبارک
    اگه خواستید به اون یکی وبم سر بزنید بازارش این روزها خیلی داغه
    البته اگه بلاگفا بگذاره!!!!!!!!!

    • فرزاد / ژوئیه 26 2010 18:07

      ممنون ، عید شما هم مبارک !
      چرا اگه بلاگفا بذاره ؟

  7. narges / ژوئیه 23 2010 17:57

    salam
    cheturikhubi?
    blogfa pokide asasi
    migam farza jan webloge u blogfa nist
    wordpress’man aslan be gusham ashna nist(hala niga masalan soti midam mikhandim heheeh)
    vase galbe ye ax amade mikonam behet midam
    va ye chize dige inke rangesh ro bayad ba on axi ke mikham bedam behet motabegh konam
    baghyash hamash be in range marbute
    vali khub ghesmate arshivesh dost daram kole mataleb neveshte bashe
    tarikh ham haftegi bashe
    ye ghesmat ke dar bareye webloge
    یه قسمت دیگه ارشیو موضوعی
    یه قسمتش میخوام واسه پیوند ها که هست دو قسمت بشه.یعنی دو قسمت واسه پیوند ها باشه!
    همون خبر نامه هم من کمی تا حدودی فهمیدم چیه دوست دارم مثل مال خودت که شکل نون هست مال من هم مرطبت با وبلاگم باشه!
    (من چقدر پر رو هستم!بگذریم)
    بعد میدونی چیه میخوام یه صفحه ی دیگه باشه که مجزا از صفحه ی وبلاگ باشه
    یععنی همون قالب و رنگ و این چییزا باشه ها فقط اونجا حرفای روزمره رو بزنم که دیگه نخوام کنار اپ اصلی بنویسم!
    یه جور ادامه ی مطلب اما زیر متن نباشه!خودمم زیاد نفهمیدم چی کفتم اگه تو فهمیدی دیگه کافیه!هه هه
    حالا فعلا بیشتر از این یادم نمیاد شرمنده!
    ببخشید خیلی شددددددددددددددد!

    • فرزاد / ژوئیه 24 2010 11:23

      دیگه این آخری رو بی خیال بشید که من نیستم ! فکر میکنم خبرنامه رو اشتباه متوجه شدید . چون اون تصویر نونی که میبینید فید هست و عکس زیریش که یک پاکت نامه هست و روش نوشته خبرنامه ، خبرنامه هست . با فید هم که آشنا هستید . برای این که وبلاگتون فید داشته باشه ، لازم نیست توی قالب کاری بکنید ، فقط تصویرتون رو آپلود ، بعد توی ارسال مطلب جدید عکستون رو قرار بدید و روش لینک بزارید ، روی دکمه نمایش کد HTML کلیک کنید ، کد رو کپی کنید ، توی بخش تنظیمات : کد های دلخواه و … . ارسالش کنید . قالبی که شما میخواید خیلی خاصه ، راستش منم این قدر وقت ندارم . اگه مایل باشید ، یک قالب نمونه معرفی کنید و من تمام عکس های لازمه رو تغییر بدم و اون قسمت هایی رو که گفتید به منوها اضافه کنم . کار آخری که گفتید ، فعلا برای من فقط تو وردپرس امکان پذیره ، نه تو بلاگفا .

  8. فرشته / ژوئیه 21 2010 23:12

    salam , cheghad shoma khosh zoogh hastiiid kheilii halkardam ba injaaaa 😀

    • فرزاد / ژوئیه 22 2010 12:42

      ممنون ، وبلاگ شما هم جالب هست . لینک وبلاگتون رو هم به بخش لینک ها اضافه کردم .

  9. narges / ژوئیه 21 2010 16:46

    baz ververeye ahle ghalam omad
    salammmmmmmmm
    chetuli?
    khubi?
    man guftam yani chun rangesh moshkel dare shayad nakhune bashi matno
    hala bikhial
    ghaleb ham vala nemidunam range bahal yani zardo ghermez o abi nist
    yani range asli nist
    tarkibie
    hala miram migardam peyda mikonam
    bahalesho peyda mikonam behet khabar midam
    bad range funtam ham nemidunam chera alaki khusham miad avazesh konam
    dg in karo nemikonam
    soryyyyyyyyyy
    khub dg
    felan arzi nist
    khosh bashio sarhalo salamt:D

  10. شلغم / ژوئیه 20 2010 22:49

    سلام
    پست جالبی بود..یاد بچگیها افتادم که از این قایقا میساختیم
    البته خداییش یادم رفته بود چه جوری میساختیم
    ممنون
    موید باشید

    • فرزاد / ژوئیه 25 2010 23:40

      چه جالب ! منم زیاد از اینا میساختم ، از پست آخرتون خیلی خوشم اومد .

  11. ghazal / ژوئیه 20 2010 18:21

    salamalekom!
    hala dige up mikoni o be ma nimigi?
    narahat shodam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • فرزاد / ژوئیه 25 2010 23:42

      من به بقیه خواننده های محترم هم گفتم که اگه دیگه نون و پنیر میخورید ، بهتره عضو خبرنامه هم بشید ! راستش من نمیتونم همیشه به این همه وبلاگ خبر بدم و اصلا وقتش رو ندارم ، شما هم لطف کنید و توی خبرنامه عضو بشید تا آخرین مطالب به ایمیلتون ارسال بشه ، Not Spam ! اون طوری هم من راحت میشم ، هم شما . منتظر پست جدیدتون هستم *

  12. kiana / ژوئیه 19 2010 18:00

    سلام فرزاد جان

    صفحه دوم رو هم آپلود کردم

    حتما ببین

    • فرزاد / ژوئیه 20 2010 11:32

      صفحه دوم رو دیدم ، ولی به نظرتون قانع کننده هست ؟ از نظر آزمایشات شاید تا حدودی علمی باشن ، ولی این کاری هست که از دست چند تا معلم شیمی خوب هم برمیاد . البته از نظر من این آمار چندان غیر عادی هم نیست . اما این که درجه غیر مجاز به برخی آب های معدنی داده بشه ، درست نیست . چون در این مورد اطمینان دارم که کارکنان وزارت بهداشت که کار نظارت و تایید محتوای این آب های معدنی رو بر عهده داشتند ، از این 6 نفر ماهر تر و کارآزموده ترند . در ضمن فکر نمیکنم توضیح مناسبی داده باشید : ببینید که از 21 مورد آبی که به خورد ملت میدن … . شما هم یکم با شک وارد ماجرا بشید و به این راحتی قبول نکنید .
      به هر حال هیچ گونه نظر دقیقی نمیتوان داد .

  13. narges / ژوئیه 19 2010 17:59

    eva farzad jun
    khub chikar konam
    aval neveshtaro abi kardam
    bad ghaleb avaz shud
    sooory dg!
    pas zaheran nakhundi:D
    yani motmaenan:D
    man mikham ghalebam rangesh bahal bashe…yani nemikham ke sefid ya meshki bashe!
    ye range khas mikham
    va yejuraii masalan be jaye inke benvise linkestan o peyvand ha chizi bashe ke khidam mikham
    ama to ghaleba k dast karish mikonam nemishe
    maslaan mikham matnesh hamishe ye model o yek rang bashe!va khas bashe funtesh
    bad dige hala felan hamin!
    man manzuram az inke be nazara digaran ahmiat nemidam in bud ke dar morede kharidam injuriam:D
    heheheheheh
    kheyli baz harf zadam
    na?
    bebakhshid

    • فرزاد / ژوئیه 20 2010 11:27

      عجب تنوعی ، هر روز یک قالب دارید ! منظورتون از اینکه نخوندی چی هست ؟ چی چی رو نخوندم ؟ کامنت هایی که ارسال میکنید ، یا متن پستتون رو ؟ من که هم متن پستتون رو خوندم ، هم تمام نظراتی که تاحالا ارسال کردید ، جایی هم ندیدم که در این مورد چیزی نوشته باشید . در مورد رنگ نوشته هم باید به من که نه ، به خوانندگانتون حق بدید . از نظر روانشناسی و استاندارد های وبلاگ نویسی هم چنین نوشته هایی چشم رو زود خسته میکنند و سرعت خوندن مطلب رو پایین میارن . در مورد قالب هم این مواردی رو که گفتید ، بیشتر باز کنید . رنگ باحال به چه رنگایی میگن ؟!! برای من سیاه باحاله ، ولی میدونم برای شما اینطور نیست . لطفا کامل توضیح بدید که چه رنگی میخواید و … . یا مثلا یک قالب به عنوان نمونه مشخص کنید تا بفهمم چه سبکی میخواید . البته الانشم دستم اومده که چه جور قالبی میخواید . اگه قالب خاصی مد نظرتونه ، میتونید کدش رو بفرستید تا قسمت هایی رو که میخواید ویرایش کنم . برعکس من از نظرات طولانی بیشتر خوشم میاد !

پاسخی بگذارید

