Skip to content
2 اوت 2010 / فرزاد

تهیه نان با طرح Pacman !

تقریبا همه ما با بازی Pacman ()  آشنا هستیم . توی این پست یاد میگیرید که چطور طرح این چهره محبوب رو با تمام دست اندرکاران بازی روی نون درست کنید ! البته نسبت به سلیقه شما میتونید هر طرح دیگه ای رو که دوست دارید روی نون درست کنید . طرح های ساده ای چون ستاره ، خورشید ، درخت و … . اسامی 4 شخصیت در 4 نون بالای تصویر به ترتیب از راست به چپ : Pacman ، Blinky ، Pinky ، Inky

مواد مورد نیاز :

یک بسته نان تست

مارگارین (من از کره استفاده نمیکنم ، چون مقداری روغن به اطراف میپاشه)

کاغذ روغنی (برای نتیجه بهتر) – در غیر این صورت کاغذ A4

مداد

چاقو برای پخش کردن مواد

قیچی برای بریدن

و لوازم دیگری چون خط کش ، تیغ و … در صورت تمایل

یک چهره طراحی کنید :

روی کاغذ با استفاده از مداد طرح مورد نظرتون رو بکشید ، مثلا اینجا طرح شخصیت اصلی یعنی پکمن کشیده شده . بعد با استفاده از قیچی و یا تیغ اون رو از توی کاغذ ببرید و جدا کنید . یعنی الان یک کاغذ دارید که طرح مورد نظرتون به صورت خالی وسطش دیده میشه . این مرحله رو با دقت انجام بدید تا طرحی که روی نون میفته تمیز باشه .

کاغذتون رو روی نون تست قرار بدید .

و با استفاده از مارگارین یا کره روشو کامل بپوشونید . یعنی یک لایه کامل روش قرار بدید .

و بعد کاغذتون رو بردارید . حالا طرح مورد نظرتون به صورت مارگارینی یا کره ای روی نون باقی مونده .

و حالا برای این که طرحتون روی نون باقی بمونه و رنگ بگیره ، نون رو برشته کنید . میتونید نون رو روی سیخ های مخصوص برشته کردن گوشت و ماهی (عکس زیر) یا حتی روی گاز قرار بدید تا برشته بشن .

نون شما آمادست !

اگه شما هم یکی از این نونا با طرح موردنظرتون درست کردید ، عکسشو برای من بفرستید تا با اسم خودتون (مثلا به همراه اسم وبلاگتون) اینجا قرار بدم تا همه ازش لذت ببرن . منتظر خلاقیت شما هستم !

منبع انگلیسی

33 دیدگاه

نوشتن دیدگاه
  1. alavizade / اوت 16 2010 20:51

    جالب بود

  2. لبخند خدا / اوت 7 2010 21:58

    سلام خسته نباشيد اگه مايليد من رو با نام لبخند خدا لينك كنيد بعد لينك خودتون رو برام بفرستيد تا تاييد كنم…منتظرتون هستم

    • فرزاد / اوت 7 2010 22:22

      لینکتون رو اینجا اضافه کردم . لینک اینجا هم نون و پنیر هست . وبلاگ جالبی دارید . بازم میبینمتون .

  3. abvm / اوت 5 2010 13:35

    سلام
    خوب هستید
    من مدیر جدید این بلاگ هستم
    و موقتا قراره این بلاگ رو اداره کنم
    این پست جدید هم خیلی مهمه
    پس منتظر تون هستم
    به امید دیدار

    • فرزاد / اوت 7 2010 11:41

      امیدوارم توی اداره وبلاگ موفق باشید و بتونید خواننده هاتون رو از اینی که هست هم خشنود تر کنید .

  4. m2 / اوت 5 2010 10:16

    اره اینا رو از پیچک پیدا کردم

    • فرزاد / اوت 5 2010 10:50

      خوب حتما لازم نیست که به همشون لینک بدید . الان روی هر کدوم بزنید میره پیچک ، به یکیش لینک بدید بسه .

  5. سميرا / اوت 5 2010 09:48

    قرار بود وقتي اپ كردي خبرم كني
    يادت رفت؟

    • فرزاد / اوت 5 2010 10:53

      خوب شما چرا عضو خبرنامه نمیشید ؟ من تقریبا به همه خوانندگان محترم نون و پنیر اینو گفتم . لطف کنید عضو خبرنامه بشید ، چرا ؟ چون هم من راحت میشم هم شما ! دیگه هر موقع که آپ کنم همون لحظه یک ایمیل براتون میاد و متوجه میشید . راستش من وقتش رو ندارم که به تک تک وبلاگ ها سر بزنم و بگم آپ ! خیلی هم کار جالبی نیست . خبرنامه توی منوی سمت چپ وبلاگه . روش بزنید و ایمیلتون رو وارد کنید . بعد هم یک ایمیل میاد و باید تاییدش کنید و شما عضو خبرنامه نون و پنیر میشید *
      ممنون که سر زدید .

  6. narges / اوت 4 2010 19:21

    farzad jan man dar sal bish az 3 bar miram shiraz
    dg aslan baram jazabiati nadare
    man ham alan dg daram miram
    faghat tebghe gholi ke dadebudam omadam khodafezi konam
    havaye weblogamo dashte bashid
    :))
    khub dg ax ham chashm az bagho ina mizaram
    hala masalan mesle oskola vasam az bagh ax begiram heheheheheh
    aroso doma ham ke na ama ye dokhtare shirazie khoshkel azash ax migiram ke be vasete on berim shz khube?
    :D:D:D:D
    motmaenam alan ghasde khafe kardane ano dari
    😀
    khub dg hala ma ke mikhaym asbaba keshi konam namard sab khobe blogfa velemon nemikoni o polemono pas nemide
    tavahom dashte bash
    khub khosh bashi farzad jon o salamat
    nemibinimet ta 1 shanbe
    maro faramosh nakon
    ya hagh

    • فرزاد / اوت 5 2010 10:56

      سلام . فعلا که چیزی ندارم بگم ، در وبلاگو قفل کنید دزد نزنه ! پس تا یکشنبه *

  7. m2 / اوت 4 2010 12:47

    چند نفر دیگه هم گفتن که اینطوره ولی نمیدونستم چرا اینطوره.
    کمک بزرگی کردی

  8. m2 / اوت 4 2010 12:33

    دستت درد نکنه فرزاد جان بابات کارت تبریک
    دیدمش قشنگ بود

  9. سميرا / اوت 4 2010 00:29

    سلام
    كم پيدا شدي داري بي معرفت ميشيا
    هيف كه وقتش و ندارم وگرنه درست مي كردم
    اپم زود بيا

    تا بعد

    • فرزاد / اوت 4 2010 11:22

      سلام . من که آپ میکنم ، شما سر نمیزنید ! راست میگید منم کم سر میزنم . این چند وقته سرم شلوغ بود . الان دیگه بهتره … . آپ جدیدتون رو هم خوندم . خوب پس حسابی مشغول درس هستید . موفق باشید . بازم سر میزنم .

  10. narges / اوت 3 2010 18:58

    salammmmmmmmmmmm
    khobi
    man ham khubam
    hala ishala bargardam dg miam
    vali akhe ghalebaye blogfa ba maze tareha
    😀
    bikhial kheyli daram khol misham dg
    hala axe shiraz ham chashm
    ama man daram miram arosi
    axe arooosoo bezaram?
    na domad behtare
    ha na ba ham mizaram
    ya ham na axe bagho mizaram
    ya ham axe sofre
    hala fekresh mikonam bebinam axe ki bezaram
    hafez ke bgash ziade ba ma nemipare
    sadi ham ke ghorbonesh beram
    hamash to partye man giresh nemiaram
    shah che4ragh ham ke shologhe saresh bas dare emza mide dg
    hamonaros domad khuban ke mamnol tasvir ham nistan
    wayyyyyyyyy kheyli harf mizanam !khoda akhe chera in ghad fake man faaale?
    sooory dg
    bye

    • فرزاد / اوت 4 2010 11:28

      سلام . پس حسابی قراره خوش بگذره . شما هم خوب این شاعرای شیراز رو میشناسیدا . فکر کنم چند باری تا حالا رفتید . عکس عروس و داماد رو که تو وبلاگ نمیزارن ! همون سفره یا باغ فکر کنم بهتره . کجا قالب های بلاگفا بهتره ؟! فقط خوبیش به اینه که میشه ویرایششون کرد . وردپرس خیلی تر و تمیزتره . کامنت هاش بهتره . مدیریت عالی داره و نیازی هم به آمار گیر و از این جور ابزار ها نیست . خودش داره .
      شیراز خوش بگذره . 😀 منتظر آپ شیرازیتون (بعد از سفر) هستم !

  11. narges / اوت 3 2010 10:54

    salam
    khofi
    goftam irani ya na be khatere in nabud ke soratet balast khodam ham adsl daram
    faghat ye konjkavi bud
    daram miram shiraz vase arosi:D
    berim rohie avaz konim biam dige shad benvisim
    hanoz naraftam
    ehtemalan 4 shanbe azem mishim:D
    miam bazam hala:D

    • فرزاد / اوت 3 2010 11:20

      چه خوب ! من تا حالا شیراز نرفتم . میگم شما Adsl دارید و واسه اومدن به وردپرس لفتش میدید ؟!!! اگه سرعتتون بالاست که حتما بیاید وردپرس . چون وردپرس واسه سرعت اینترنت پایین یکم سخت تره .
      شیراز خوش بگذره ! پس بازم قبل رفتن بیاید . راستی خوب میشه یک عکسم از شیراز بگیرید تو وبلاگتون بزارید .

  12. شلغم / اوت 2 2010 22:53

    سلام
    جالب بود
    احتمالا درست میکنم
    عکس توی پست کاغذ ا4 رو نشون میده

    اما یه پیشنهاد دارم ..اونم اینکه به جای کاغذ ا4 از کاغذ روغنی استفاده کنید..اینطوری کار تمیزتر از اب درمیاد

    • فرزاد / اوت 3 2010 09:26

      چه پیشنهاد خوبی ! توی توضیحات پست این رو هم اضافه کردم . ممنون

  13. narges / اوت 2 2010 20:01

    salammmmmmmmmmmmmmmmmm
    khubi????????????
    che khabara????????????
    ((((((((((((((((((nisti)))))))))))))))
    heheehehehe
    farzad jon man mikham beram mosaferat bade safaram hat5man in karo mikonam be roye cheshmmmmmmm
    dg biam inja ghaleb gheyre sefid hast:che kholam man na?
    akhe man sefod yekam vase khundan zogh nemikonam
    none khoshmazeie ha
    farzad u iran hasti ya??????????
    upam ham bale vase afrade khasie dg….mibini ke har ki khunde dar mporedesh chizi gufte pas banabar in mohem nist har rahgozari bekhune:D
    khub dg
    ta vaghti beram safar vase khodafezi miam hatman
    felan

    • فرزاد / اوت 2 2010 20:43

      سلام ، حتما برگشتید بیاید وردپرس . من توی ایران هستم . سرعت اینترنتم که گفتم واسه اینه که Adsl دارم . خواستید برید سفر خبر بدید . راستی کجا به سلامتی ؟!

  14. m2 / اوت 2 2010 13:03

    ممنون فرزاد جان
    من 13 تولدمه از الان گفتم که بدونی حتما بیا

    • فرزاد / اوت 2 2010 13:20

      حتما میام ، چه خوب شد خبرم کردین .

  15. هشتم اردی بهشت / اوت 2 2010 11:44

    من شما رو لینک کردم،خوشم اومد از نوشته هاتون دوست داشتید منم اضافه کنید

    • فرزاد / اوت 2 2010 11:50

      ممنون ، شما لطف دارید . من لینک شما رو به دوتا جدول صفحه لینک ها اضافه کردم . راستش لینک نون و پنیر رو توی وبلاگتون ندیدم . با این حال شما رو به جدول «به نون و پنیر لینک دادند» هم اضافه کردم . حالا بازم چک میکنم . مطالب شما هم خیلی جالب و برای من دوست داشتنی هستند . مخصوصا قسمت موسیقی .

  16. هشتم اردی بهشت / اوت 2 2010 11:42

    جالب بود

پاسخی بگذارید

